Nurkowanie na wraku
Nurkowanie na wraku Junkersa 88 szybkiego bombowca z czasów II wojny światowej, który leży w Zatoce Gdańskiej 2 mile od helskiego portu w kierunku Jastarni na głębokości czterdziestu metrów. Spoczywa na płaskim mulistym dnie. Kadłub samolotu jest odwrócony i pozbawiony kabiny pilotów oraz ogona. Prawe skrzydło ma urwany koniec. Na lewym skrzydle widoczny jest „Balkenkreuz” (krzyż belkowy). W części środkowej widoczne są wystające z kadłuba elementy podwozia oraz gumowy pęcherz zbiornika paliwa. W osi kadłuba po stronie urwanego ogona około 15 metrów za wrakiem leży opona lotnicza firmy Continental w jej wnętrzu widoczna jest dętka. Na oponie wdać oznaczenia wytłoczone w gumie. Wrak junkersa jest niewielki, ale jest to ciekawostka nurkowa pośród wraków statków na których przeważnie się nurkuje w wodach Zatoki Gdańskiej.
Historia
Dokładna historia tego samolotu jest jeszcze nieznana. Nie odnaleziono na wraku żadnych oznaczeń, wyposażenia lub osobistych rzeczy załogi, które umożliwiłyby jego dokładną identyfikacje. Wiadomo, że jest to Junkers 88 oraz że takie samoloty latały nad wodami zatoki Gdańskiej podczas II Wojny Światowej.
Dane techniczne
Szybki bombowiec Junkers Ju 88
- rozpiętość 20,00 m
- długość 14,40 m
- wysokość 4,85 m
- powierzchna nośna 54,50 m2
Opracował Kamil Stankiewicz
Jeśli masz wiedzę, która pozwoli nam dopracować opis lub wyjaśnić nieścisłości dotyczące losów jednostki — zapraszamy do kontaktu.
